Seconhand - Recycling

Jag köper mycket på Secondhand. Och syr om. Recycling.

Det känns bra att handla i de Secondhandbutiker som hjälper människor som har det svårt.
Det känns bra att värna om miljön.

Det finns så mycket fina gamla kläder i så fantastiska tyger. Men, att handla Secondhand är inte alltid så lätt.
Antingen är plagget för långt eller för kort, för stort eller för tight, och oftast är det fel modell.

Jag köper oftast tyget snarare än plagget, men också grunden för plagget.
Att göra något nytt av något redan befintligt med de begränsade förutsättningar det ger triggar min kreativitet.

Den här skjortklänningen hade ingen rolig form, den var dessutom alldeles för stor för mig och något för lång.
Men, den hade ett så fantastiskt härligt material, en härlig färg och en rejäl vidd nertill. Perfekta förutsättningar för Recycling á la Jeanette!

(Färgen på Innan-bilden är lite konstig, den är som på Efter-bilden)

Innan:


Jag gjorde lite trolleri och Voila!

Efter:


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0